ordinacija@pavlovic-stomatologija.com Kontakt telefon: +387 51 217 414
  • BHS

BOLESTI ZUBA I ENDODONCIJA

download (3)

U prošlosti je bila praksa da se inficiran ili oštećen zub vadi (ekstrahuje), ali danas zahvaljujući modernoj endodonskoj terapiji, takvi zubi se mogu sačuvati, tj. spasiti i na taj način mogu obavljati funkciju kao i zdravi zubi.

Endodoncija je grana stomatologije koja se bavi oboljenjem pulpe, kao i uzrokom, dijagnozom, prvencijom i liječenjem oboljenja i povrede zubne pulpe.

Zubna pulpa (u narodu poznatiji kao zubni živac) pored nerava sadrži krvne i limfne sudove kao i vezivno tkivo. Zubna pulpa nalazi se u centralnom dijelu zuba, okružena čvrstom strukturom zuba, kojia se naziva dentin.

Kada je endodonski tretman potreban?

Endodonski tretman je potreban kada je došlo do zapaljenja pulpe ili infekcije kao rezultat najčešće dubokog karijesa ili frakture i povrede zuba. Većina zuba može biti spašena endodontskim liječenjem.

Znaci i simptomi endodontskog liječenja

Možda Vam je potrebno endodontsko liječenje ako imate slijedeće:

• Značajnu zubnu nelagodnost ili bol
  • Produžena osjetljivost zuba na toplo ili hladno
  • Osjetljivost prilikom žvakanja
  • Otok
  • Promjena boje zuba

Ako se endodontsko liječenje oboljelog zuba ne izvrši, stvoriće se apsces (gnojno žarište)  na vrhu korijena zuba koji može biti izuzetno bolan. Čak i ako ne postoji bol, može nastati značajno oštećenje kosti u okolini oboljelog zuba.

Endodontski tretman

Endodontski tretman se primjenjuje u dijagnostici i liječenju pulpe i periapikalnih procesa (prostor oko vrha korijena zuba). Pulpna terapija, kao što je pulpektomija je endodntski postupak pri kojem se pulpa u potpunosti uklanja iz pulpne komore.

Postupak se izvodi tako što se uklanja upaljena ili inficirana pulpa, čisti i oblikuje unutrašnjost kanala i ispunjava i zatvara kanalni prostor. Nakon uspješnog liječenja, zub je potrebno restaurisati plombom ili krunicom koja će zaštititi liječeni zub. Izliječeni zub će nakon tretmana imati prirodan izgled i funkciju kao i zdrav zub. Uz pravilnu oralnu higijenu može trajati doživotno.

Uspješno endodontsko liječeje i restauracija zuba su zasigurno bolje i jeftinije rješenje od alternativnih: vađenje zuba i zamjena izgubljenog zuba implantima ili mostovima.

Liječenje zuba je kompleksna i tehnički veoma zahtjevna intervencija koja podrazumijeva prije svega ispravnu dijagnostiku. Čitava procedura liječenja se uobičajno sprovodi u nekoliko seansi i zahtjeva adekvatno poznavanje anatomije zuba od strane stomatologa, upotrebu odgovarajućih instrumenata i medikamenata, obaveznu upotrebu rendgen snimka i naravno trud i strpljenje, kako stomatologa tako i pacijenta. Uz ispunjenje svih ovih uslova taj trud i strpljenje na kraju biva nagrađen – u potpunosti, funkcionalno i estetski oporavljenim zubom.